HTML

konyvek.JPG

konyvek2.JPG

Habzsi-Dőzsi

Csokis, mandulás, marcipános finomságok habzsi-dőzsöléshez!

Friss topikok

  • sugerke: @kgtanár: Egyszerűen kézzel csinálok nagyjából egyforma gombócokat, mintha kókuszgolyót készítenék... (2012.07.20. 10:01) Cake pop
  • sugerke: @Himalaja: Szívesen, máskor is!:D (2012.05.05. 00:13) Epres-bazsalikomos barrette
  • sugerke: @torpee4: Hehe! Az nem is az én kezem!:D És köszönöm még egyszer nektek is!:) (2012.05.05. 00:10) Jó nap
  • mammamánia: Ildikém, ahol rózsa van, az sosem lehet giccses - szerintem :) Látnád az én polcomat: rózsás csés... (2012.03.31. 11:57) Amerikai palacsinta
  • mammamánia: Nagyon szépek lettek a kosárkák! Örülök, hogy jó volt a csokoládé! Majd küldök máskor is!!! (2012.03.31. 11:42) Tavaszi csokikosár

Epres-bazsalikomos barrette

2012.04.04. 21:13 sugerke

Mióta rendszeresen sütni és írni kezdtem, azóta leszoktam a (mindennapi) csokievésről. Pedig gyerekkorom óta (szerencsés alkatomnak köszönhetően) szinte nem telt el nap, hogy ne egyek valami édességet. Most pedig hegyekben állnak a csokoládék a szekrény tetején. Persze a kedvenceim azért most is gyorsan elfogynak...:)

Ha sütök, akkor megkóstolom, majd viszem is a családomnak, a barátnőimnek, kollégáimnak. Mivel általában reggel szoktam sütni, ezért még frissen szállítom a finomságokat.

Na de most az történt, hogy csütörtök éjjel tudtam csak sütni (muszáj volt már, mert szinte elvonási tüneteim voltak). Másnap reggel vittem is egy kis kóstolót a munkahelyemre, ahol szokásosan meg voltak elégedve velem, bár most egy kicsit talán jobban is.:)

Aztán megkóstoltam én is... ISTENI VOLT!!! Emiatt péntektől hétfőig egyfolytában csak erre vágytam, és sikerült is elfogyasztanom egyedül a sütemény nagy részét (azért páran még kaptak belőle).

Egy szó, mint száz, nekem nagyon nagyon ízlett, kicsit tömény, de az eper miatt könnyed is egyben.

Kep

Íme a recept:

HOZZÁVALÓK a csokoládés alaphoz:

  • 250 g főzőcsokoládé
  • 60 g vaj
  • 100 g cukor
  • 2 nagy tojás
  • 100 g finomliszt
  • 50 g őrölt mandula vagy mandulaliszt
  • 1/2 tk sütőpor
  • 1/3 tk mandulaaroma

ELKÉSZÍTÉS:

§ Gőz fölött olvasszuk meg a csokoládét, a vajat és cukrot. Állandóan keverjük, amíg egynemű massza nem lesz belőle.

§ Adjuk hozzá az olvasztott hozzávalókhoz a tojásokat, a sütőporral és az őrölt mandulával elkevert lisztet, egy csipetnyi sót és a mandulaaromát.

§ Öntsük a masszát egy 20x30 cm-es sütőpapírral kibélelt tepsibe, és tegyük 180 °C-ra előmelegített sütőbe 30 percre.

Amíg hűl, készítsük el a krémet:

HOZZÁVALÓK:

  • 2 nagy tojás
  • 5 dkg porcukor
  • 200 g eper
  • 2 dl tejszín (akár több is)
  • 20 dkg mascarpone
  • 3 lapzselatin
  • néhány bazsalikomlevél

ELKÉSZÍTÉS:

§ Tisztítsuk meg az epreket és egy magas falú tálban pürésítsük néhány levél bazsalikommal (én 5 levelet tettem bele, de nyugodtan lehet többet, hogy jobban lehessen érezni az ízét).

§ A tojásokat vízgőz felett keverjük habosra a porcukorral, majd ha már kissé fel is melegedett, akkor tegyük bele az előzőleg hideg vízbe áztatott lapzselatint. Ezt gyorsan keverjük el benne, majd öntsük hozzá a pürésített epret és a mascarponét. Keverjük jól össze.

§ Verjük fel a hideg habtejszínt, majd óvatosan forgassuk bele az epres-mascarponés keverékbe.

§ Ezt a krémet simítsuk a kihűlt barrette tetejére, majd tegyük hűtőbe néhány órára.

Én díszítésképpen a sütemény tetejére darabolt diót, csokoládét és amaretti kekszet szórtam, ami még finomabbá tette.

Kep

A barrette receptje a Csokoládés finomságok aranykönyvéből származik, az epres habot/krémet én raktam össze, ezért azon van mit javítani. Például szerintem nem lett elég kemény a krém, ezért lehet, hogy több tejszínhab kellene hozzá. Vagy esetleg a pürésített epret fel lehetne főzni, és abba rakni a lapzselatint, akár 3-nál többet is, csak akkor várjuk meg, amíg kihűl, mielőtt hozzákevernénk a tejszínhabot.

Az állagától eltekintve tényleg isteni lett, ilyet még biztosan csinálni fogok a közeljövőben.

Kellemes habzsi-dőzsölést!:D

2 komment

Címkék: csokoládé mandula mascarpone eper bazsalikom

A bejegyzés trackback címe:

https://habzsi-dozsi.blog.hu/api/trackback/id/tr14364242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Himalaja 2012.05.04. 14:25:32

Na igen, ezt a sütit volt szerencsém kipróbálni. Egyetlen aprócska hiba: gyorsan fogy. Az íze maga a csoda! Köszönjük Sügérke! :)

sugerke 2012.05.05. 00:13:21

@Himalaja: Szívesen, máskor is!:D
süti beállítások módosítása