HTML

konyvek.JPG

konyvek2.JPG

Habzsi-Dőzsi

Csokis, mandulás, marcipános finomságok habzsi-dőzsöléshez!

Friss topikok

  • sugerke: @kgtanár: Egyszerűen kézzel csinálok nagyjából egyforma gombócokat, mintha kókuszgolyót készítenék... (2012.07.20. 10:01) Cake pop
  • sugerke: @Himalaja: Szívesen, máskor is!:D (2012.05.05. 00:13) Epres-bazsalikomos barrette
  • sugerke: @torpee4: Hehe! Az nem is az én kezem!:D És köszönöm még egyszer nektek is!:) (2012.05.05. 00:10) Jó nap
  • mammamánia: Ildikém, ahol rózsa van, az sosem lehet giccses - szerintem :) Látnád az én polcomat: rózsás csés... (2012.03.31. 11:57) Amerikai palacsinta
  • mammamánia: Nagyon szépek lettek a kosárkák! Örülök, hogy jó volt a csokoládé! Majd küldök máskor is!!! (2012.03.31. 11:42) Tavaszi csokikosár

Apróságok

2012.03.31. 13:30 sugerke

Igazából rengeteget sütöttem az elmúlt héten (éjjel-nappal), de aztán már írni nem maradt időm. Akadt néhány technikai akadály (például: kilyukadt habzsák), de semmi sem állíthatott meg, és hegyekben készültek az aprósütemények.

FEHÉR NÉRÓ

Megérdemli a nagybetűket, hiszen ez az egyik kedvenc itthon. De másnak is ízlett ám (ugye, Eszter?:D). Amilyen gyorsan készül, olyan gyorsan el is fogy...:) Én azt hittem, hogy ezt biztosan nehéz lehet elkészíteni, és a cukrászdainak a nyomába sem érek majd. Hát...nem így lett. :D

Egy adagból kb. 35 darab lesz.

HOZZÁVALÓK:

  • 16 dkg szobahőmérsékletű vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 22 dkg liszt
  • 6 tojás sárgája
  • 1 tk. vanília aroma
  • kb. fél üveg lekvár (nálunk barack)

Sokan több tojást tesznek bele, és több lisztet is, viszont nekem az első adag nagyon nagyon sűrű (kőkemény) lett, ezért a másodiknál én már ennyi lisztet használtam.

Kep

ELKÉSZÍTÉS:

§ A vajat kihabosítjuk a porcukorral.

§ Ehhez egyesével hozzáadjuk a tojássárgákat, a vanília aromát,  majd belekeverjük a lisztet.

§ A tésztát habzsákba töltjük, és minél nagyobb lukú csővel 2-2,5 cm átmérőjű korongokat nyomunk a sütőpapírral kibélelt tepsibe. Hagyjunk egy kis távolságot két korong között, mert egy picit megnőnek.

§ Süssük őket kb. 10 percig 180°C-ra előmelegített sütőben. (Két tepsire ráfér ez az adag.)

§ Ha kihűltek, akkor ragasszuk a tappancsokat össze a lekvárral, majd folyassunk rá olvasztott csokoládét.

§ Ezután fedjük le (tegyük dobozba) és hagyjuk fél napig puhulni őket.


Jöhet a második apróság:

Áfonyás-túrós mini-muffin

Ezt a receptet a tavaly márciusi Nők Lapja konyhában találtam, amikor a szüleimnél kutakodtam a régi újságok között. Apukámnak nagyon ízlett, azért osztom itt meg!

Ez a süti frissen jó, tehát ne hagyjuk, hogy maradjon belőle másnapra!:)

HOZZÁVALÓK 45-50 darab mini-muffinhoz:

  • 25 dkg túró
  • 10 dkg porcukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 8 dkg szobahőmérsékletű vaj
  • 1 egész tojás + 1 tojás sárgája
  • 1 csomag vaníliás cukor (én ehelyett 1 vaníliarúd kikapart magjait raktam)
  • 20 dkg liszt
  • fél tk. sütőpor
  • 1 dl tejszín
  • 15-20 dkg áfonya (lehet aszalt is, csak akkor főzzük fel)

ELKÉSZÍTÉS:

§ A túrót jól törjük össze villával, majd habosítsuk ki a porcukorral és a vajjal.

§ Keverjük bele a citrom lereszelt héját, és a vaníliamagokat.

§ Adjuk hozzá a tojásokat, majd óvatosan forgassuk bele a sütőporral elkevert lisztet is.

§ Végül keverjük hozzá a tejszínt.

§ Töltsük meg 3/4-ig a muffin formákat, helyezzünk mindegyik tetejére 3-4 darab áfonyát és süssük őket 170°C-ra előmelegített sütőben 10-15 percig. (10 perc után sűrűn ellenőrizzük, nehogy nagyon kiszáradjon!)

Íme:

Kep

(Igazából a muffin készítés indoka az volt, hogy kipróbáljam a kacsás sütőpapírokat...:D)

Kellemes habzsi-dőzsölést!:D

 

Szólj hozzá!

Címkék: túró muffin áfonya baracklekvár aprósütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://habzsi-dozsi.blog.hu/api/trackback/id/tr34351959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása